Årlig service på brannslokningsapparatene i fellesarealene og fem års kontroll av apparatene i leilighetene

Boligselskapet har en serviceavtale med Aktiv Brannvern AS som fastsetter at brannslokningsapparatene i fellesarealene skal kontrolleres hvert år, noe som i september i 2022 ble gjennomført etter å ha vært stilt i bero noen år grunnet pandemien, jf. Informasjon fra styret datert 9. september 2022. 

Tiden er nå kommet for den årlige kontrollen som blir gjennomført onsdag 20. september fra kl. 10:00. I år er det også fem år siden apparatene i leilighetene ble kontrollert. Vi ber derfor aksjonærene sørge for at leilighetens brannslokningsapparat da er plassert utenfor inngangsdøren til vedkommende leilighet, så vil apparatet bli kontrollert og eventuelt skiftet ut om det er for gammelt.

Fra Aktivt Brannvern AS har vi fått opplyst at det i utgangspunktet er 15 apparater i leilighetene som står for tur til å bli skiftet ut i år, så det er svært viktig at alle husker å plassere sitt apparat på gangen for kontroll denne dagen (20. september). Styrets leder vil bistå representanten fra Aktivt Brannvern AS med kontrollen både av de tretti pulverapparatene som er plassert i fellesarealene i de tre hovedtrappene, i baktrappene, i kjeller og på loft, og av de tjueen apparatene i leilighetene.

Oslo, 13. september 2023

Med hilsen  
 
Kåre A. Syltebø /s/
Styrets leder