Årlig service på brannslokningsapparatene i fellesarealene og fem års kontroll av apparatene i leilighetene
Boligselskapet har en serviceavtale med Aktiv Brannvern AS som fastsetter at brannslokningsapparatene i fellesarealene skal kontrolleres hvert år, noe som i september i 2022 ble gjennomført etter å ha vært stilt i bero noen år grunnet pandemien, jf. Informasjon fra styret datert 9. september 2022.
Fra Aktivt Brannvern AS har vi fått opplyst at det i utgangspunktet er 15 apparater i leilighetene som står for tur til å bli skiftet ut i år, så det er svært viktig at alle husker å plassere sitt apparat på gangen for kontroll denne dagen (20. september). Styrets leder vil bistå representanten fra Aktivt Brannvern AS med kontrollen både av de tretti pulverapparatene som er plassert i fellesarealene i de tre hovedtrappene, i baktrappene, i kjeller og på loft, og av de tjueen apparatene i leilighetene.
Oslo, 13. september 2023