Finansiering av vindusprosjektet – tilbakemelding fra de av aksjonærene som ønsker at styret skal ta opp lån på deres vegne

De nye vinduene våre er nå satt i bestilling. Vi vil første halvdel av januar 2024 komme tilbake med mer informasjon om tidspunkt for gjennomføringen etc.

Nå i denne omgang, vil vi i samsvar med beslutningen i den ekstraordinære generalforsamlingen 18. oktober 2023, kartlegge hvilke aksjonærer som ønsker at Boligselskapet skal ta opp lån for å finansiere vedkommende aksjonærs andel av kostnadene med vindusprosjektet. Tilbakemelding om dette gis i e-post til styret@gjetemyrsveien9as.no

Som redegjort for overfor generalforsamlingen må det påregnes at Boligselskapet får betydelig dårligere vilkår på et slikt lån, enn det den enkelte kan oppnå fra sin egen bankforbindelse. Aksjonærer som eventuelt vil at styret skal ta opp lån for å dekke deres andel av kostnadene, vil måtte dekke alle kostnadene dette medfører gjennom månedlige renter og avdrag, sammen med sine felleskostnader. Ved et eventuelt salg av leiligheten, vil andelen av et eventuelt lån, følge leiligheten.  Frist for å gi tilbakemelding om at styret skal ta opp lån på vedkommende aksjonærs vegne settes til 31.12.2023.

Beløpene som den enkelte aksjonær i første omgang skal bidra med, tilsvarer fem års felleskostnader, og er som følger:

9A:      Rein/Larsen, Cooper og Bjønness har hver en andel på kr. 263 160.

Søgnen/Kaloudis, Perisutti og Dahlseiede har hver en andel på kr. 241 320.

Hammerø/Syltebø har en andel på kr 208 560

Tommelstad/Sundsdal har en andel på kr. 153 480.

9B:      Jørgensen, Ellingsen og Aasan/Lønnestad har hver en andel på kr. 176 160.

Haugen/Skjæveland, Thomsen og Kirkebøen har hver en andel på kr. 178 680.

9C:      Haug har en andel på kr. 351 060.

Cappelen og Lerheim/Jensen har hver en andel på kr. 185 280.

Aspen/Lysholm og Lind har hver en andel på kr 165 780.

De av oss som ordner med finansieringen uten styrets hjelp, og derfor ikke gir tilbakemelding til styret med ønske om låneopptak innen 31.12.2023, vil i januar 2024 motta faktura med innbetalingsfrist for sin andel av kostnadene.

Oslo, 11. desember 2023


Med hilsen

Kåre A. Syltebø /s/
Styrets leder